Brev:
Måltider og søvn - 4 mdr.
1. november 2003
Alder:
4 mdr.
Måltider og søvn - 4 mdr.
Min søn er startet på grød og mos for en ca to ugers tid siden på grund af at han vågnede næsten hver time om natten (startede da han var 3½ mdr efter snak med vores sp).
Det går rigtig fint, og han spiser med stort velbehag, en god portion mos (kartoffel/squash) ca omkring halv et og en stor portion grød ca klokken fem - halv seks om aftenen. Han får ca 50 ml tilskudsblanding ved siden af mosen til frokost og så bliver han ammet efter grøden om aftenen (+ får vand til maden)
Ind imellem bliver han ammet, men mit problem er at jeg ikke rigtigt kan finde en rytme i det. Hvordan er det bedst med amningen når grød/mos bliver introduceret, med hvad interval?
Hvis jeg skal have indført et tredje måltid, hvornår er så bedst?
Forøvrigt skal det siges, at det ikke har hjulpet spor på nattesøvnen. Min søn får ca. 120 ml vælling + det han vil have af brystet kl 22-23, og så går der ca. to timer og så vågner manden igen og vil have mad. Så går den derud af hele natten igennnem.
Kan få ham til at sove med møje og besvær ved hjælp af sutten i en times tid mere, men bruger faktisk mere tid på det end hvis jeg lige tog ham op og gav ham den tår mælk (nærhed) han lige havde brug for.
Nu har det stået på en måneds tid og jeg er godt kørt ned nu, hvordan kan jeg få ham til at sove nogle flere timer uden mad eller igennem?